شستشوی فرش ماشینی

همانطور که میدانید، فرش ماشینی پر استفاده ترین و متداول ترین انواع فرش هاست. دلایل بسیار زیادی برای استفاده از فرش های ماشینی امروزی وجود دارد که میتوان به؛ تنوع زیاد، قیمت مناسب، شستشوی راحت تر و ساده تر و… ، اشاره کرد. در ادامه با روند شستشوی فرش های ماشینی در کارخانه قالیشویی سروش آشنا خواهیم شد.

روند شستشوی فرش های ماشینی به روایت تصاویر و مدیا!


مرحله آبکشی ابتدایی فرش های ماشینی

شستشوی فرش ماشینی، مرحله آبکشی ابتدایی. قالیشویی سروش


مرحله شسشوی فرش ماشینی


مرحله آبگیری با دستگاه


مرحله خشک کردن کامل در سالن خشک

خشک نمودن فرش ها در سالن خشک با نور مستقیم خورشید.


مرحله نهایی: بازدید، کنترل کیفیت، پرزگیری و ارسال به مشتری

شستشوی فرش ماشینی در کارخانه قالیشویی سروش


روند کار قالیشویی سروش در رابطه با شستشوی فرش ماشینی

پس از ثبت سفارش شستشوی فرش های ماشینی، همکاران ما در تاریخ رزرو شده که با شما هماهنگ شده است، برای جمع آوری فرش های شما به منزل شما آمده و فرش ها را پس از جمع آوری به کارخانه قالیشویی سروش انتقال میدهند.

بنا بر شرایط مختلف قالی ها، نوع شستشوی آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

سپس فرش های ماشینی شما را در سالن شستشو آماده شستن میکنند و توسط استادکار با آب فشار قوی قالی ها را به طور کامل خیس نموده و با مواد شوینده مجاز که هیچ گونه آسیبی به بافت فرش نمیرساند، نظیر پودر، شامپو تگزاپون، سود، کلر، آب ژاول و… شسته میشوند (مثلا برای قالی های طرح ابریشم مصنوعی و بلژیکی، استفاده از کلر و سود باعث بور شدن آن ها شده و کیفیت و رنگ خود را سریعا از دست خواهند داد) .

هرکدام از این مواد شوینده کاربرد های مختلفی دارند. نظیر چربی زدایی، رفع لکه های قوی، براقیت فرش، نرمی و …

سپس به طور کامل با آب کشی و کر دادن با فشار آب بالا در دستگاه دیگری به نام دستگاه آبگیری که دقیقا مانند ماشین های لباسشویی عمل میکنند؛ آبگیری انجام میشود.

پس از آبگیری، برای خشک شدن کامل و نهایی قالی ها، آن ها را در زیر نور آفتاب و در حیاط خشک قرار داده که پس از خشک شدن کامل و عبور از مرحله کنترل نهایی و بسته بندی، لول و کاور شده،آماده ارسال به مشتری میگردند.

لازم به ذکر است برای خشک شدن قالی ها، بهترین روش استفاده از هوای آزاد و نور خورشید میباشد. در این روش کاملا قالی به صورت طبیعی خشک میشود که برای بافت فرش نیز مناسب است. اما همیشه امکان خشک کردن فرش زیر نور آفتاب وجود ندارد. مثلا در ماه هایی از سال که امکان بارش باران وجود دارد.

در این صورت، از اتاق های گرمخانه گازی مخصوصی که در کارخانه قالیشویی تعبیه شده است استفاده میشود.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است