ترمیم و رفوگری فرش و تابلو فرش

به طور کلی ترمیم به چندین بخش تقسیم میشود نظیر، رفوگری، ریشه بافی، رفع سوختگی، دوگره، شیرازه بافی، بافت مجدد فرش و…

برای تماس سریع با رفرگری و پرداخت فرش و تابلو فرش، شماره مقابل را لمس کنید: ۰۲۱۵۵۰۶۶۶۲۶

پرداخت، موگیری فرش و تابلو فرش در قالیشویی سروش

پرداخت تابلوفرش | ترمیم تابلوفرش | رفوگری تابلوفرش

یکی از مهم ترین مراحل در روند تولید قالی، پرداخت فرش می باشد. پس از اتمام مراحل بافت، پرداخت قالی باعث افزایش زیبایی و واضح شدن نقشه قالی می‌گردد. اما روند انجام پرداخت فرش کاریست که نیازمند تخصص و تجربه می باشد.

  • پرداخت فرش چیست؟
  • مراحل انجام پرداخت فرش چگونه است؟
  • چگونه می‌توان پرداخت فرش بدون نقص انجام داد؟
  • در حین پرداخت فرش چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
  • علت تغییر شکل نقش و نگار برخی فرش ها پس از قالیشویی چیست؟
  • چرا برخی نقشه برخی فرش‌ها پس از قالیشویی کج می شود؟

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید…


پرداخت فرش چیست؟

واضح است که بافت یک قالی، کاری سخت، فرسایشی و زمانبر می‌باشد. برای اینکه فرش دستبافت ارزشمندی تولید شود باید علاوه بر بافت منظم و صحیح، استفاده از الیاف مرغوب، دارکشی صحیح و منظم و چله کشی دقیق و یکدست، به پرداخت مناسب فرش نیز توجه شود.

پرداخت به فرآیندی گفته می شود که در آن پرز های سطح قالی توسط قیچی و یا دستگاه پرداخت گرفته می‌شود. در واقع با این کار سطح قالی صاف و یکدست شده که زیبایی نقش و نگار آنرا دوچندان می‌کند. پرداخت آخرین مرحله تولید قالی بوده و باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. زیرا با پرداخت نادرست فرش آسیب‌های جدی به فرش وارد شده و آنرا بریده می‌کند.

چه زمانی فرش را پرداخت کنیم؟

همانطورکه گفته شد پرداخت فرش یکی از مراحل مهم در روند بافت قالی می‌باشد. ناگفته نماند که اینکار فقط بعد از اتمام قالیبافی انجام نمی‌گیرد. گاهی ممکن است از فرشی استفاده طولانی مدت کرده باشید که با وجود پاخوردگی زیاد ظاهر جذاب خود را از دست داده و دیگر جذابیت و طراوت روزهای اولش را ندارد. در چنین مواقعی نیز می توانید برابازگشت جذابیت و زیبایی فرش، آنرا جهت پرداخت به یک قالیشویی معتبر بسپارید تا فرش مانند روز اولش زیبا و جذاب شود.

پرداخت فرش را به یک متخصص و با تجربه بسپارید

پرداخت فرش فرآیندی حساس بوده و برای انجام آن باید تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشید. به بیان دیگر، انجام یک اشتباه جزئی در روند پرداخت فرش، باعث ایجاد آسیب جدی و جبران ناپذیری در فرش خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌کنیم پرداخت فرش خود را به یک قالیشویی معتبر در تهران بسپارید.

پرداخت نادرست فرش

تا اینجا با تعریف پرداخت فرش و ویژگی های آن آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم در مورد آسیب های پرداخت نادرست فرش نکاتی را ذکر کنیم.

در هنگام پرداخت باید به رجشمار، جنس الیاف، نوع تار و پود، ابعاد فرش و… توجه شود و متناسب با موارد گفته شده پرداخت فرش انجام شود. اگر موارد گفته شده رعایت شود زیبایی فرش دوچندان شده و نقش و نگار آن از جذابیت چشم گیری برخوردار خواهد شد.اما اگر توجهی به این نکات نشود ارزش هنری فرش کاهش یافته و زحمت‌های قالیباف هدر می‌رود. همچنین ممکن است آسیب هایی به ساختار فرش و زیبایی آن وارد شود.

رفوگری و ترمیم فرش

برخی از متخصصان پرداخت، قسمت هایی از فرش را بیشتر و یا کمتر پرداخت کرده و فرش را به صورت نقش برجسته درمی‌آورند. اینکار نیاز به تجربه و مهارت و همچنین هنر کافی در این زمینه می‌باشد.

به طور کلی اگر پرداخت فرش مناسب باشد فرش دارای زیبایی و جذابیت بیشتر شده و هنگام شستشو هم آسیبی به ظاهر و ساختار فرش نمی‌رسد. اما اگر پرداخت نادرستی انجام شود. فرش جذابیت خود را از دست داده و پس از شستشوی فرش آسیب های فرش نمایان خواهد شد.

پرداخت فرش در تهران

قالیشویی سروش با کسب مجوز اتحادیه قالیشویی و با بیش از 2 دهه تجربه، با بکارگیری افراد متخصص و با تجربه فرش‌های دستبافت شما را با قیمت مناسب پرداخت می‌کند.

پرداخت به چند دلیل برای قالی و تابلو انجام میگردد. ابتدا اینکه پس از اتمام فرش توسط بافنده برای همسط شدن سطح و نخ، با ارتفاع مناسب توسط دستگاه تراش دستی که قبلا توسط متخصص درجه بندی شده، پرز و نخ اضافه گرفته میشود.
سپس جلوه زیبای قالی نمایان شده و باعث دید بهتری از نقش و نگار قالی میگردد.
در مورد دیگر، در شرایط بور شدن سطحی قالی که از رنگ و لعاب قبل افتاده است نیز این روش به کار گرفته میشود و باعث جان مجدد در قالی میگردد.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است